10 Şubat 2013 Pazar

Otizm Tanısı

Çocuğuna otizm tanısı konduğunda birçok aile ne yapacağını bilemeyebilir.

Tanı almak
Ailelerin ilk yaptığı şey ikinci bir doktor görüşü almaktır ki gayet de mantıklıdır. Otizm tanısını konusunda uzman ve deneyimli bir psikiyatrist koymalıdır. Eğer ilk tanı aldığınız uzman bu özelliklere uymuyorsa kesinlikle ikinci bir görüş alın. 

Bilgi almak

İkinci yapılması gereken şey bilgi edinmektir. Otizmde öğrenmeniz gereken çok şey var ve ne kadar çok bilirseniz çocuğunuza o kadar faydalı olursunuz. Otizmin özelliklerinden çocukların eğitimine kadar bir çok şey öğrenmelisiniz. Ancak bu konuda özellikle internette muazzam bir bilgi kirliliği var. Okuduğu bilginin faydalı mı yoksa bilgi kirliliğinden ibaret mi olduğunu anlayamayacak kadar konu hakkında az şey bilen aileler bilgi kaynakları konusunda sıkıntı yaşarlar. 

-deneyimli ailelerden kaynaklar alın
-çalıştığınız uzmanlardan öneriler alın
-bilgi almak için güvenilir kaynakları kullanın

Hizmet almak

Otizmin bilinen tek tedavisi eğitimdir. Bununla birlikte ilerleyen yaşlarda bir takım belirtiler için psikatristiniz ilaç desteği de önerebilir. Özel eğitim sürecinde ise bir çok uzman ile karşılaşırsınız. 

Uzman seçiminde dikkatli olun. Çocuğunuza özel eğitim desteği verecek olan uzman mutlaka özel eğitim konusunda eğitim almış olmalıdır. Üniversitelerde özel eğitim öğretmenleri ve uzmanları yetiştiren bölümler bulunur. Çalışacağınız uzmana eğitim geçmişini sorabilirsiniz. 

Bununla birlikte ilerleyen dönemlerde çocuğunuz ile sadece özel eğitim uzmanları ya da öğretmenleri değil başka alanlardan uzmanlar da çalışacaktır (ana okulu öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, müzik öğretmeni vb. gibi). Bu uzmanların otizmli bir çocukla çalışabilecek yeterlilikte bilgiye sahip olduğundan emin olun. Onları yeni bilgiler öğrenmeye teşvik edin. 

Destek almak

Otizmi olan bir çocuğa sahip olmak psikolojik açıdan zorlayıcı olabilir. Mümkün olduğunca destek alın. Yakınlarınızın yardımını isteyin. Gerekiyorsa psikolojik destek alın. Siz ne kadar iyi olursanız çocuğunuza o kadar faydalı olursunuz. Kendinizi geliştirmek, yaşadıklarınız ile baş edebilmek için yeni yollar öğrenin. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder